6 november 2008

Vem stal mitt skåp?

När man tränar med sin PT på dagtid (läs sjukgymnastik) så är det mycket, mycket lugnt i gymmet. När jag i går klev in i omklädningsrummet noterade jag att det fanns ett par skor där. Således borde ett skåp vara upptaget. Och det var det. Mitt skåp. Nr 37. Intaget. Blev ställd, vad göra nu? Kom dock till sans och balans och insåg att det fanns exakt 103 skåp kvar. Tog ett nytt. Kändes inte likadant...

Själva träning gick däremot mycket bra. Jag gillar verkligen sjukgymnast Js inställning att även om baklåret är problemområdet, så krävs det övningar för rygg och mage. Men även för bröst, axlar och vader. Fokus ligger givetvis att försöka få bukt med skadan, men även stärka andra delar av kroppen som behöver bli starkare för att kunna springa fort på sikt. Great;) jag kommer att bli farlig 2009 (intalar jag mig själv)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Jag är precis likadan med mitt skåp (105an). När det är taget blir besvikelsen och uppgivheten ett faktum.

Anonym sa...

Jag har också ett eget skåp på F&S. Nummer 37...
Lite spooky. :-)

När det är upptaget blir jag lite vilsen.

Anonym sa...

Nummer 1 ska det vara! Så klart kommer du bli vass till kommande säsong!

Kör hårt! :)

Lena sa...

Linda - skönt att se att vi är fler!
Bureborn - 37 måste ju således var nyckeln till framgång;)
Berglund - du har rätt;)