11 november 2008

Att göra en "halv Masse"

Grundträningssäsongen har inletts och då tävlar man inte. Men i kväll är det sista deltävling i terrängserien. Ska jag helt enkelt fuska?

Ja, jag tror det. Jag springer.

Tänker nog göra "en halv Masse". Och vad är då det? Jo, persa på tävling med musik i lurarna. Halv Masse? Helt enkelt, så tänker jag ha musik i lurna på andra varvet. Första varvet har jag draghjälp av alla småttingar som springer ett varv. Andra får jag göra själv och då bedarrar farten. Så i kväll blir Mary´s Place med Springsteen x 2 och förhoppningsvis ett prydligt rekord. Maken anser att jag springer för långsamt om jag hinner mickla med mp3n under tävling. Multitasking, darling, säger jag bara;)

3 kommentarer:

Masse sa...

Jag känner mig hedrad! :-)

MarathonMia sa...

Multitasking = Multibegåvad!

Anonym sa...

Musik kan göra underverk! Fick mig att flyga fram sista kilometrarna på Lidingö. Plockade in nästan 100 placeringear...