7 november 2008

Maken bloggar - 2 x 9km perfekt dag

Idag är jag rätt nöjd med mig själv alltså. Skulle in med bilen på service 9 km från arbetet. Perfekt då att kombinera med löpning båda vägarna. Hade jag haft 9km från hemmet till jobbet istället för 35km så hade det blivit 2 x 9km minst 2 gånger i veckan tänkte jag när jag sprang. Lustigt bara att vi faktiskt bodde på just det avståndet från samma arbetsplats i 8(!!) år utan att jag en endaste gång nyttjade den möjligheten. Då kan man snacka om att vara "utanför zonen" vilket vi var både jag och min fru under i stort sett hela den perioden. Nej det skulle till 2 barn och fel avstånd till jobbet för att man skulle ta varje tillfälle att träna.. :-) Nu njuter jag alltid av lyxen att kunna ägna mig 100% åt mig själv under den aktuella löprundan. Såå underbart att känna ansträngningen och att kunna tänka på väldigt väldigt lite.

2 kommentarer:

Dunceor sa...

Mm jag avundas dem som har nära till sitt jobb och kan springa/cykla. Jag har drygt 60km till jobb. Dock så funderar jag på ta en månad i vår och cykla. Det kan bli en rolig utmaning. Någon gång ska jag springa hem också =)

Tröskelkungen sa...

60km är långt... speciellt om man skall hem på eftermiddagen sen