3 november 2008

Bara 8 minuter från att bli uttagen till nordiska terrängmästerskapen...

Klart att jag sprang K elit på Finalloppet. Det var svinjobbigt. Fort i början (man dras ju lite för lätt med när gasellerna stormar iväg), duktigt trött redan halvvägs och tappade tempo sista 3 km. Men annars - kanon! Hade som målsättning att gå under 40 min, på den kuperade banan, men fick nöja mig med 40.20. Helt ok. Hade jag sprungit motionsklass hade jag vunnit, men jag hade sprungit minst minuten långsammare och det hade ju varit onödigt. Så devisen håller. Man tävlar inte i motionsklass. Punkt.

Har numera finalloppet som referenslopp. Ska bli intressant att se hur jag kommer att utvecklas de närmsta 10 åren. Jo, jag menar 10 år. Har inte tänkt att sluta springa. Ska bara vinna över kroppen först;)

4 kommentarer:

Nix sa...

Åtta minuter...
Det låter så lite på något sätt.
Ge det fem år ;) Kan väl vara ett kul mål: springa nordiska terrängmästerskapen!

Lena sa...

Nix, jag är ju bara 12 sekunder från att slå världsrekordet på 100 meter. Det måste väl vara ett bättre mål;) Känns som löpsedeljournalistik just nu:))

Nix sa...

12 sekunder! Wow! Då är det ändå ett klassiskt rekord från det sönderdopade 80-talet. Det är inte alls så mycket.
Tar du det som träningsmål på vägen?

Lena sa...

Jepp, och sedan tänker jag satsa på marathon...