6 november 2008

Maken bloggar - Löppass med spykänsla vid tid för läggdags

Löppass med spykänsla vid tid för läggdags Satt i bilen upp på väg till kvällstävlingen i terränglöpning som startar klockan 19 i tisdags och konstaterade att det hade funkat att somna istället. Undrar egentligen hur mycket man påverkas av en sådan känsla rent prestationsmässigt. Tycker själv att jag presterar bäst mitt på dagen då kroppen är allert. Nu gick tävlingen riktigt bra och 39.20 på banan som mäter 10300 meter är helt OK. Detta var den femte av 6 deltävlingar och jag har kopplat ett litet grepp om totalsegern. Nästa tisdag blir eventuellt den sista tävlingen för i år. Säsongen 2008 hade bl a följande höjdpunkter.
Göteborgsvarvet 21,1km 1.17.59
Stockholm halvmarathon 21,1km 1.17.20
DM 10 000 meter GBG 34.27
Lidingöloppet 30km 2.02.19
Nu ser jag fram emot att grundträna i 3 hela månader, bränna bort några kilon och planera träningar och tävlingar för 2009.

3 kommentarer:

Puma sa...

kul (och grattis!)!

Själv älskar jag sen kvällsträning. är skitdålig på att träna i fullt dagsljus. konstigt det där.

Magdalena sa...

Min make har ett motto: träning som man inte kräks av är inte träning!

Tröskelkungen sa...

>>MagdalenaHe he bra motto din man har Magdalena ;-)

>> Tidig morgon funkar dåligt för mig. Kommer inte över 120 i puls därefter blir det genast segt. Kvällstid kunde jag träna förr men nu med två små barn som helt ärligt stör nattsömnen minst 4 gånger per natt går jag med lite sömnbrist de flesta dagar och därför funkar nog dag bäst just nu.