14 november 2008

Från grumpy till jumpy på 70 min


De senaste dagarna har man kunnat placera mig i kategorin "grumpy". Båda barnen är sjuka, maken vabbar, mycket på jobbet och inte ens tävlingen i tisdags kunde ändra på känslan.

Men nu har det vänt. 70 min tung träning i gymmet med sjukgymnast J har fått kroppen på andra tankar. Hel plötsligt är jobbgrejorna acceptabla osv... Vad det är underbart att träna! Träna ordentligt alltså. Har bara fått denna känsla av löpning tidigare, så vad skönt att även styrketräning kan ge dessa kickar. Äntligen back on track, lagom till helgen;)

2 kommentarer:

Puma sa...

coolt. visst är känslan underbar!! :)

Anonym sa...

En "runners high" på gymmet? Åh nu blev jag avis - där önskar jag mig alltid någon annanstans.
Innebandy däremot brukar göra underverk för mina frustrationer. Synd bara att det är rent livsfarligt...