25 november 2008

10 km tisdagkväll

Det finns tisdagskvällar och det finns tisdagskvällar. De bästa är de som förenas med träning. Det blev 10,07 km, snittfart 5,10, således 52 min. Variation blev det, allt från platt asfaltslöpning till backigt, backigt terrängspår.

Hade en temporär mp3 idag. En sådan där ful give away pryl. Den shufflade fram My way med Il Divo som startlåt. Kändes faktiskt lite mäktigt att springa i den kalla stjärnklara natten till opera light. Nästa låt fick tankarna att gå till Berglund, Le Marc med Så gott att må gott igen.

Funderade på vad jag vill med löpningen. Blev inte klokare. Behöver snart en plan. Och 2 ben. Punkt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har själv skjutit upp min tiokilometare några dagar pga förkylning men imorgon är det förhoppningsvis dags. Högfart är planerad så musiken får stanna hemma.

Och Sylversterloppet som du frågade om - jo jag hoppas komma till start om det passar med övriga planer den dagen. Är du och maken anmälda?

//Samir

Anna sa...

Håller helt med. Tisdagskvällar med träning är roligare än de utan. Le Marc och en kvällsrunda, kan det bli bättre! Själv degade jag igår. Intalade mig själv att jag var för trött för att träna. Skitsnack! Kvällen blev bara tråkig och innehållslös.

MarathonMia sa...

Har någon kollat på ditt halva ben? Har du någon rehab-träning? För jag tror inte att Tomten kan tillverka nya löparben... jag önskade mig ett par välsvarvade modell 10cm längre förra året men fick inga :-(

Magdalena sa...

Tänk att vi var fler ute tisdagkväll... Hur många är vi på kvällar i mörker??? Man kan förenas i tanken. Hoppas benet blir bättre, undrar som Mia.

Lena sa...

Samir - både jag och maken är anmälda. Han har sprungit det tidigare (hette då Thorberntsson) men för mig är det debut. Kan inte tänka mig något bättre sätt att fira en dag på än att springa!
Anna - Nej, det kan inte blir bättre. Jo, sällskap är bättre;)
MarathonMia - jo, det tittas och trixas lite då och då...
Magdalena - ja hur många är vi inte där ute? Underbart;))