22 november 2008

Att springa tillsammans


Skatås är vacker om hösten, men framför allt är det underbart att springa med en vän
Hade nästan glömt hur underbart det är att springa tillsammans. Jag har den stora förmånen att en av mina allra bästa väninnor, E, springer. Vi är dessutom jämna löpmässigt, vilket är en stor fördel när man just ska springa tillsammans. E är däremot en ettrig terränglöpare så hon trippar ifrån mig uppför och jag dundrar på nerför;) Vi har lite och lära av varandra. Eller rättare sagt, jag har massor att lära av henne. Sjukgymnast, Mamabootcamp-instruktör och grym på styrkeövningar är vad hon är. Man kan ju tänka sig att vi springer ihop jämt, men nej. Båda är småbarnsföräldrar och vi bor 3 mil från varandra så hittills har det inte blivit av speciellt ofta. Skäms på oss. Vi har lovat bot och bättring.

Men idag hade E en lucka mellan 14-16 och då tog vi chansen. Distanslöpning i Skatås. 14,5 km, tämligen kuperat på slutet och en tid på 1.16,53 för att vara exakt. Ger en snittfart på 5,18. Har inte sprungit så långt sedan i början på maj. Skönt att springa längre igen, även om baklåret åter igen krånglar. Men det är bättre och inte sämre, så vi väljer att se det som om det hela har vänt.

Vi sprang för övrigt om två tjejer som var ute och sprang tillsammans. Det förvånansvärda var
att de hade båda mp3 spelare på sig. Hade synkat musiken? Först tar vi Justin Timberlake och sedan... Eller drog hon som hade det mest tempofyllda låtvalet? Jag fattar inget. Grejen med att springa tillsammans är ju för att kunna prata, eller mot slutet i alla fall, kommentera saker, skeenden och händelser. Eller?

6 kommentarer:

MarathonMia sa...

mp3-fritt med vänner i spåret! Självklart är snacket halva grejen! Härligt att få springa med vänner!

Nix sa...

Sorry att jag tagit lite tid på mig - men det är ju av kända anledningar.

MP3: Jag kör med Creative Zen Stone. Kostar som en Shuffle, men du får radio, en liten skärm och dubbelt så mycket minne för pengarna.

http://www.netonnet.se/?iid=se114240

Det finns ett armband till också. Jag hade min i handen i princip hela Ålandsmaran. Lätt att byta låt i farten.

Anonym sa...

Använder ofta mp3 (Jens of Sweden, liten och vattentät som fästes på byxlinningen) på mina pass men aldrig när jag springer med andra eller om det är tävling.

Kör hårt! :)

Magdalena sa...

Härligt att springa ihop med nån, saknar det lite...

Tröskelkungen sa...

Då tycker jag att du skall välja en vattentät gumman ifall jag eller du skulle råka tvätta även den en gång till ;-)

Katarina M-I sa...

Min man har tvättat en ipod-shuffle. Den är så liten att man lätt missar den i cykeltröjan. In i maskinen, och så kommer den ut lite "lätt" omskakad.
Litenheten är en för och en nackdel. Jag har en Ipod-nano när jag löp- eller cykeltränar, funkar fint, och skyfflar man musik så är det ett spänningsmoment i sig vad det ska komma för låtar:)

/Katarina