4 december 2008

Cross dressing, del 2

It comes down to planning...

Det är min hämtningsvecka, vilket betyder att jag hämtar barnen på förskolan kl 14 och att jag jobbar halvtid. Tröskelkungen är i huvudstaden på tjänsteresa och kommer inte förrän sent i kväll. Så skulle det bli någon träning, så skulle det bli tight...

I går gjordes förberedelserna, idag utfördes det.
12.37 Lämnar jobbet
12,56 Anländer Jennylund (byter om i bilen, därav sport BH och funktionslinne, för er som minns cross dressing del 1)
13,06 8 km terränglöpning
13,48 Anländer till bilen igen, byter om till det mest "civila" överdragskläder jag äger (supersnyggt med överdragsbyxor från Puma och kappa, jag lovar)
14,02 Anländer till förskolan. Rodnaden på kinderna har precis lagt sig och jag hämtar barnen precis som vem som helst. Jag ler i smyg åt mig själv;)

OK, det blev ingen lunch, eller rättare sagt, ingen lunch förrän kl 14.30. Men stod ju färdig i kylskåpet. Förberedd igår.

Jag hade ju kunnat springa hemma istället för "på vägen" och på så sätt haft lite lättare att byta om;) men alltid är det någon som ser mig och jag har ingen lust att förklara varför jag springer på dagtid. Det räcker att man behöver förklara varför man springer överhuvudtaget. Är inte det självklart;)?

5 kommentarer:

Magdalena sa...

Bra jobbat! Impad av din planering men det är preci det som krävs eller hur?

Tröskelkungen sa...

Det var fanimej inte dåligt!!

Sorry att det här jädra X2000 aldrig aldrig är i tid bara...

//Maken på SJINTERNETOMBORD (världens segaste uppkoppling)

Tröskelkungen sa...

Det var för övrigt inte billigt att gå in på Runnersstore på vägen till tåget på tillbakavägen.....

Mannen i kassan som kollade upp mitt konto på RS för att ge mig de 10% som man som medlem får var imponerad av min konsumtion...

Tydligen 28 000 på 1,5 år före denna handling...som var på 3400 SEK

Bara bra nödvändiga grejer förstås! Sånt man inte kan vara utan...

Anna sa...

Well done! Fram för fler mammor som löptränar!!!

Anonym sa...

Tjusigt pusslat och planerat!
Och så finns det folk som hävdar att de inte har tid att träna...
Överdragsbyxor passar för övrigt till det mesta... ;-)