3 oktober 2008

Ingen löpning på 3 veckor...

...sa kiropraktorn igår. Jag tittade på honom som han vore från en annan planet. Du kan gå långa promenader (fnys) och träna styrka (ok, det kan jag göra). Det betyder ingen tävling i morgon...
Men jag måste ju ge kiropraktor Leif rätt, för smärtan har redan börjat lägga sig, så jag blir väl tvungen att lyssna... Sedan åker jag ju ändå till Peking om en vecka och där hade jag ju inte direkt tänkt att gå ut och springa själv på kvällen (i avgasernas mecka). Så jag kanske faktiskt lyder hans råd... Däremot kan man ju redan nu gratulera sig själv till ett kommande sunkigt resultat på Finalloppet den 1 november.

2 kommentarer:

Nix sa...

Det är därför man ska låta bli sådana där läskiga typer - som sjukgymnaster, läkare, naprapater och andra. De kan ge löpförbud. Om man bara självmedicinerar och kör på utan att lyssna på kroppen istället så blir det myyyycket bättre.
Om du inte tror mig - frågan min kompis Allan som sprang Boston och Stockholm med en stressfraktur...

Lena sa...

Man får ju inte glömma allt trevligt gnäll som man sprider omkring sig när man är skadad... Det är så kul att vara martyr;)