7 oktober 2008

Att träna med PT - för 80 kr gången!


I fredags började mitt nya liv. Vadå nytt liv? Det är ju varken nyår eller direkt-efter-semestern tider. Nej, i fredags började jag styrketräna. Eller gå på sjukgymnastik. Jag väljer att se det som funktionell styrketräning med PT. Heja Sverige, tänk vad man får för 80 kr/gång!

Hur som helst, passet var grymt, men det beror nog på att jag har Sveriges bästa sjukgymnast (ok, jag utnämnde henne själv till det, men ändå).


Två olika program har jag fått, hon är vid min sida HELA tiden när jag tränar. Ser till att jag gör rätt, korrigerar och pushar. Att hon själv har varit god för runt 35 på milen under sin aktiva karriär gör ju att förståelsen för löpning är minst sagt god. Att hon sedan tar fram övningar som inte bara som gör mig skadefri nu, utan som ska göra mig snabbare i framtiden är ju en sådan bonus;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Känner igen det där... Jag var själv hos landstingets sjukgymnast i våras efter att ha provat på både ortopeder och massörer i hopp om att komma till rätta med knäproblem.

Det kostade nästan ingenting och jag blev väl omhändertagen under en hel timme. Och viktigast av allt - jag var ute i löparspåret kort därefter. Value for money!


Barnen är årsmodell -03 och -07. För tillfället sitter jag (än en gång) och tittar när LaLa och Po går igenom en öppen dörr...