9 januari 2009

Sjuk - det är faktiskt inte kul

Jag är verkligen inte bra på att vara sjuk. Skador, det klarar jag, men en vanlig hederlig infektion, nej, nej, nej, det är inte min grej.

Normalt sett "unnar" vi oss barnvakt när vi ska tävla eller i vissa fall träna. Idag hämtade farmodern barnen och jag ska bara vara sjuk. Det krävdes lite övertatalning från Tröskelkungens sida, för att jag skulle gå med på det. Kändes ju så onödigt på något sätt. Nu när jag sitter här i soffan själv, så inser jag korrektheten i beslutet. Barnen klarade den här sejuren med bavur. En kaskadkräkning och sedan var det över. Skönt.

Om det bara kan ge med sig nu, så kanske jag kan jogga i morgon. Eller i alla fall gå en längre sväng. Faktum är att nu håller jag nog på att bli bättre, för att jag är sugen på att läsa bloggar och börja fundera på nästa veckas träning. För 24 timmar sedan så var inte träning något som jag ens funderade över. Än mindre läsa om andras träning, något som jag normalt sett älskar. Konstigt, eller hur!

Och visst äter man lustiga saker när man är sjuk. Idag är ändå den mest normala dagen, bananer och apelsiner i mängder samt toppat med chokladbollar till lunch. I alla fall klart bättre än allt godis som jag ätit de andra dagarna. Jag äter aldrig godis annars, men när jag är sjuk, vojne, vojne. Har i alla fall inte lidit av något energiunderskott under den senaste veckan. Men visst är det intressant att när jag är i zonen, då tränar jag bra och äter bra. När jag är sjuk verkar mina vanor hämtade ur någon deprimernade TV3dokumentär om kraftigt överviktiga.

4 kommentarer:

Katarina M-I sa...

Jag är precis likadan. Ju snabbare kilometertider desto mindre sug.
Och vid sjukdom har jag ungefär samma upplägg; det är karamellkungen all day och dammsugare till lunch. Intressant fenomen.

Anna sa...

Tack igen för råden ang. km tider. Var inne som hastigast på sidan. Har inte haft en tanke på V??? innan men ska när jag får en stund över titta på det. Hoppas, hoppas att du mår bättre imorgon. Vilken tur att du har en så vettig man!

Sofy sa...

Ha, ha, ha.Varför är det så? som när man väl hamnat i "skiten" då ska man vara fast där? Och så inser man hur du är vad du äter får deltagare...

krya på dig!

Lena sa...

Cykelmygga - visst är det intressant!
Anna - ja han är bra;)
Sofy - jag garvade högt av din kommentar;)