14 januari 2009

Back on track - eller rättare sagt terrängspår

Sjukdomen lämnade kroppen, så måndagen inleddes med tuff stryketräning. Mest fokus på ben, mage och rygg. Träningsvärken kom med posten... Äckleskönt.

Tisdaglunch bjöd på styrketräning samt underbar cirkelträning.
7 stationer, 1 min vardera. 3 set. Det är kul att springa i tjockmatta:)

På tisdagkvällen fick jag sällskap på passet, av en Göteborgsvarvstränande orienterare. Tiden gick fort och hon när avvek efter 11 km terrängspårslöpning, så hade jag bara stegringsloppen kvar. Har aldrig sprungit sådana tidigare. Kan inte påstå att jag sprungit dem nu heller. Bäst bekskrivet var det nog korta repetioner och inget annat. Men 6 stycken 130 metare i 3.43-3.58 (hoppsan....) fart blev det i alla fall.

Undrar om jag ska ta en kilometersamlarrunda efter att Tröskelkungen kommit hem från Hälleträningen?

Inga kommentarer: