14 november 2008

(Maken - bloggar ) Sunda, orunda köttbullar


Idag var det VAB-dag numera 4 för mig den här veckan.

Både igår och idag försökte jag fjäska med Oscar 3, som inte är lika matglad som Noel genom att bjuda på hemlagad mos, äkta hemagjord gräddsås och Köttbullar. Igår fuskade jag genom att köpa och laga sådana där Mamma-scans varianter, visserligen ekologiska men likförbannat illaluktande. Till min stora glädje fick jag båda barnen att sluka i sig rejält med mat igår av denna halvt hemlagade maträtt men idag då jag ansträngde mig genom att på nytt upprepa maträtten fast denna gång med hemlagade köttbullar innehållande förutom högkvalitativ svensk köttfärs även riven palsternacka, morötter, lök samt kryddor. Jag var nöjd med rätten och åt med god aptit. Äldste sonen dock petade bara i maten och bad om en morot.......
Jag har vidare fått reda på att felet med dagens lunch var att mina köttbullar inte var tillräckligt runda...... d v s DE PÅMINNDE INTE OM DE DÄR VIDRIGA TALGFETTSFRITERADE, MASSPRODUCERADE FUSKVARIANTERNA som jag bjöd på igår...Så kan det gå.
Han var iallafall ärlig.

Inga kommentarer: