8 februari 2009

Karamellkungsskidåkning

Eftersom jag inte kan springa just nu, så tänke jag att skidåkning blir bra. Skidåking i Göteborg? Jepp, jag bor 3 km från ett konstsnöspår. Det må bara vara 814 meter (I love Garmin) men det är i alla fall ett spår i snön.



(Tack för att ni jobbar nätterna igenom så att vi kan åka skidor i Göteborg)

Vad jag hade förträngt var att jag inte var riktigt frisk, eller rättare sagt, i bland vet man inte det förrän det är skarpt läge. Därför gjorde jag det rätta, och avbröt efter 30 min och 7,6 km. När ska den här segproppsinfektionen släppa. Aldrig, säger Karamellkungen...

2 kommentarer:

Anna sa...

Det har faktiskt hänt att Karamellkungen har haft fel...
Se nu till att krya på dig.

Dunceor sa...

Det är orättvist att ni har ett spår så nära er. Jag hade någon gång velat köra Vasaloppet men det som hindrar mig är att jag har i princip ingen chans alls att träna på snö. Att åka ett Vasalopp med bara rullskidor som träning är jag lite skeptisk till.